Monday, November 2, 2009

CIGARETTE PUNYA CERITA





Honest-ly,aku pernah terjebak dengan benda alah ni tapi tu masa zaman kanak kanak aku la..tau la budak kan..apa tau sal menatang ni suma..tapi selepas meningkat ke alam dewasa ni,aku da tau da sal benda ni suma..aku tak main da barang ni..thanks kt family aku espc. parents  aku sebab masukkan aku p sekolah..lau nda,nda tau la apa jadi dgn aku sekarang ni kan..macam macam leh jadi,drug addicts,terrorist,criminal..huishhh mintak mintak jauh la..


pernah tengok da iklan ni kat tV kan,uishh seram sejuk aku dibuatnya..sooo DASAT!!





ni baru kick jo!!!

hai cigarette,ada apa la dengan kau ni?? apa keistimewaan/kelebihan yang kau ada,yang kau bagi dengan kami;manusia ni sampai kau buat kami sanggup habiskan duit/tenaga kami sendiri..sampai kau rosakkan kesihatan tubuh badan kami tanpa kami peduli..kenapa?? kenapa kau sanggup bertindak begitu kejam sekali sampai sanggup melihat kewujudun kami makin lama makin  pupus di alam ni..apa,itukah alasan/sebab munasabah kau dibuat?? untuk merosakkan kami,untuk melenyapkan kami,untuk pupuskan kami?? wajarkah kau buat sedemikian?? sedangkan kami jugak la yang melahirkan kau,tanpa kami kau tak akan wujud..sekarang kau da wujud,ini pembalasan kau dengan kami?? tidakkah kejam namanya tu wahai cigarette?? siapa yang sepatutnya dipersalahkan?? adakah salah kau sendiri ataupun salah kami yang melahirkan kau dan menjinak-jinakkan kau?? jika benar ianya salah kami,kami akan berhenti melahirkan dan tak kan berjinak-jinak dengan kau lagi..keran kau la badan kami musnah,kerana kau lah badan kami binasa dan kerana kau jugak lah membuatkan kami kehilangan segala galanya..duit,anggota tubuh badan,tenaga,masa,semuanya kau rampas,semuanya kau ambil,dan membuatkan kami kehilangan segala galanya yang indah..maaf,kami tidak akan mendekati kau lagi..kami tidak mahu mensia-siakan hidup kami yang segalanya serba indah ini..nyah kau jauh-jauh..kami merayu..(yeeehaaa..itu dia epy hiei!!)







*Guys,Lu pikir ar sendiri!
*To my "Hate" friend..cukup cukup la tu..bawak bawak la berehat

No comments:

Post a Comment

CELOTEH MUDA-MUDI