Saturday, October 31, 2009

SUSAHNYA SEORANG PEREMPUAN




Tajuk ni cam laen lak bunyi dia kan..seolah2 aku ni tak bersyukur lak dengan kewujudan kaum PEREMPUAN di muka bumi Allah yang indah ini..(aisehmen,terlebih bunga2 lak ayat aku tu..ngeee~^_^).

Bukan apa la kan..tapi bukan senang jadi PEREMPUAN ni.Macam-macam masalah yang yang mereka hadapi/terima setiap hari.aku bukan mau komplen fitrah kejadian.Cuma mau bagitau kaum LELAKI di luar sana tu supaya memahami kaum HAWA ni.

Masalah yang diorang hadapi BANYAK! dari segala Aspek..

>KESELAMATAN
-Paling dirisaukan setiap PEREMPUAN di muka bumi ni.mana mana pergi pon rasa tak selamat.Tambah takut bila baca newspaper tentang kes-kes rogol dan BUNUH yang makin meningkat.Huh! tak lena tidur dibuatnya!

>PENAMPILAN
-pilih baju mesti mau sepadan.kalau baju warna merah,kain warna hijau,kasut pulak warna kuning nanti orang cakap gila lak..macam BADUT SARKAS!. tu belum lagi masuk bab eye shadow,maskara,lipstik,blusher,ntah macam macam la lagi.Lelaki tu senang la,main sarung jak!

>KEBEBASAN
-PEREMPUAN tak boleh masuk suka hati keluar malam balik besok malam.
-PEREMPUAN tak boleh DUDUK MENGANGKANG macam lelaki.

>GANGGUAN
-situasi macam ni biasa berlaku di tempt kerja,sekolah,kedai mamak atau mana mana kawasan tumpuan ramai.tak bolehlah kaki tu melangkah ada jak gangguan dari kaum lelaki miang.Dimarah nanti katanya sombong dan tak sedar diri!.

>REKREASI
-mau tukar baju bila time mandi laut ataupun air terjun kena cari kawasan khusus.bukannya boleh suka suka tukar baju kat tepi SEMAK MACAM LELAKI.silap silap muka kita keluar dekat dalam internet;youtube dengan tajuk yang lucah melampau..Malu beb!

*FYI,aku jugak seorang insan yang bergelar PEREMPUAN!

No comments:

Post a Comment

CELOTEH MUDA-MUDI